بهترین مدارس دنیا در کجا واقع شده اند؟

وجود پایه های آموزشی قدرتمند در هر کشوری منجر به پیشرفت آن خواهد شد و بدون شک کشور هایی که به این موضوع اهمیت می دهند در طولانی مدت آینده بهتری خواهند داشت. مناطقی با سطح سواد بالاتر، بدون شک سطح اجتماعی بالاتری هم خواهد داشت و می تواند در تمامی زمینه ها مانند گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشد. در ادامه می خواهیم بهترین مدارس دنیا را از نظر رفاه و سطح علمی را معرفی کنیم، کشور هایی که به دانش آموزان و تحصیلات اهمیت می دهند تا در آینده همراه آنان در پیشرفت کشورشان باشند.

مدارس اروپایی، یکنواخت و پیشرفته

کشورهای رده اول اروپایی مانند نروژ، سوئد، سوئیس، آلمان، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین، انگلستان، فنلاند، لتونی و هلند بهترین شرایط تحصیلی را دارند و دانش آموزان این کشورها تا سن ۱۸ سالگی مستمری دریافت می کنند و تمامی جنبه های تحصیلی آنها از سوی دولت تامین می شود. در حین تحصیل نیز تمامی امکانات آموزشی و رفاهی برای آنها فراهم است. از پیشرفته ترین آزمایشگاه‎های تجربی گرفته تا بزرگ ترین اماکن ورزشی. مدارس کشورهای اروپایی و به خصوص کشورهایی که نامشان برده شد دانش آموزان خود را به منظور درک مفاهیم آموزشی و همچنین تقویت بیشتر تعاملات اجتماعی موظف هستند دانش آموزان را سالی یک بار به اردوهای خارج از کشور ببرند. در این کشورها شاخص پیشرفت تحصیلی بسیار بالاست و هیچ کودک و نوجوانی به هر دلیلی حق ندارد از تحصیل محروم باشد. کیفیت تحصیلی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و بسیاری از افراد جهان به امید تحصیلات بهتر برای فرزندانشان به این کشورها مهاجرت می‎کنند. از روی سیستم تحصیلی این کشورها از سوی کشورهای زیادی الگوبرداری می شود. البته سیستم و کیفیت تحصیلی در سراسر اروپا مشابه است و بسیار بالاست اما در کشورهایی که نام آنها برده شد اوضاع به گونه دیگری است.

ژاپن، در صدر آسیا

علاوه بر اقتصاد، ژاپن در تحصیل دانش آموزان خود نیز یکی از بهترین های آسیا به شمار می رود و شاید می توان اینطور اذعان داشت که اقتصاد خوب این کشور سرآمد تحصیلات عالی در دوران مدرسه است. ژاپن علاوه بر آسیا یکی از بهترین های جهان در این زمینه به شمار می رود و کودکان و نوجوانان در این منطقه با بهترین شرایط تحصیلی روبرو هستند. در ژاپن علاوه بر اینکه تمامی امکانات لازم برای تحصیل اعم از نرم افزار و سخت افزار فراهم است، شرایط دانش آموزان و نحوه تحصیل نیز مرتب مورد بررسی قرار میگیرد تا در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد شود.

بهترین شرایط تحصیلی در کانادا

اما در لیست بهترین ها کانادا را می توان رتبه نخست دانست و حتا ژاپن هم در حد و اندازه های کانادا نیست. در این کشور نیز مانند ژاپن و نقاط مختلف اروپا هیچکس از تحصیل محروم نیست و همه در یک سطح باید به مدرسه بروند. سطح سواد و سطح زندگی دانش آموزان در این کشور به گونه ای است که برخی خانواده های اروپایی هم برای تحصیل و شرایط مساعد آن به کانادا مهاجرت می کنند.

در کنار موارد ذکر شده در بند های بالا می توان به کشور هایی همچون آمریکا، کره جنوبی و استرالیا هم اشاره کرد که شرایط مساعدی دارند و کسی از تحصیل محروم نیست اما این کشور ها در رتبه های بعدی قرار میگیرند.

منبع: خبر فوری

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی