با پنج دیدنی طبیعی سیستان و بلوچستان آشنا شوید

سیستان و بلوچستان یکی از استان های مرزی ایران و در جنوب شرق کشور، در مجاورت کشور های افغانستان و پاکستان واقع شده است. مرکز این استان، شهر زاهدان بوده که مهم ترین شهر این منطقه به شمار می رود. با توجه به گرمسیر بودن این استان و وسعت بزرگ آن، سیستان و بلوچستان در قسمت های زیادی خالی از سکنه است و تراکم جمعیت کمی دارد. از این رو مناطق بکر و دست نخورده زیادی به ویژه در قسمت های جنوبی این استان به چشم می خورد که شاید با آنها آشنایی نداشته باشید. در ادامه به معرفی ۵ دیدنی جذاب این استان می پردازیم. با ما همراه باشید.

ساحل بریس

این ساحل در مجاورت دریای عمان زیبایی بسیاری را به همراه دارد که در فصل های پاییز تا بهار به یکی از مناطق جذاب این منطقه بدل شود. در ساحل بریس، بندر این شهر نیز واقع شده است که در نقطه صفر مرزی تجارت بسیاری در جنوب شرق ایران انجام می شود. علاوه بر این موارد، نزدیکی به کوه های مریخی و صید ماهی و میگو باعث شده تا بریس یکی از مناطق پر رونق گردشگری در سیستان و بلوچستان باشد.

ساحل صخره ای

ساحل صخره ای در نزدیکی شهر چابهار قرار گرفته و با نام ساحل دریای بزرگ نیز شناخته می شود. این مکان از تفرجگاه های ساحلی مهم بوده که با دلیل برخورد موج ها در فصول گرم سال و همزمان با بادهای موسمی و پرتاب چند متری آن به سوی آسمان شهرت یافته است. حداکثر ارتفاع این موج ها می تواند تا ۱۵ متر نیز برسد.

جنگل حرا

جنگل حرا یکی از پدیده های جذاب کل ایران است که در سیستان و بلوچستان واقع شده است. این جنگل در منطقه خلیج گواتر و در نزدیکی رودخانه باهوکلات واقع شده است. درختچه های حرا در ایران، عربستان و مصر می روید و ارتفاع آن بین ۵ تا ۱۰ متر است که در مرداب و دریاچه ها رشد می کند. درختچه های حرا دارای ریشه های هوایی برای تنفس در بالای آب هستند و با توجه به جذر و مد همواره قسمتی از آن درون آب قرار میگرد.

بندر گواتر

بندر گواتر در جنوبی ترین نقطه این استان زیبا قرار گرفته است و در نقطه صفر مرزی در نزدیکی چابهار می باشد. این بندی بسیار زیبا به عنوان نگینی در دریای عمان به شمار می رود که با آب زلال و مجاورت در جنگل های زیبای حرا قرار گرفته است.

روستای درک

در نزدیکی روستای درک یکی از جذاب ترین پدیده های طبیعی کشور واقع شده است. در این روستا تلاقی کویر و دریا را شاهد هستیم که در کمتر نقطه ای از کشور مشاهده می شود. در حوالی روستای درک سواحل صخره ای، شنی نخلستان های زیبا، کویر و دریا را با هم در یکجا خواهید دید.

تجریبات خود از سفر به سیستان و بلوچستان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی