معرفی لوکیشن های سریال دارک (تاریک)

محل فیلمبرداری دارک

بدون شک سریال دارک یکی از جنجالی ترین ساخته های نتفلیکس می باشد که در کشور آلمان فیلمبرداری شده است. یکی از نکاتی که در این مجموعه جلب توجه می کند انتخاب لوکیشن های خاص و بسیار زیباست. در این فیلم از جنگل های زیبا، مدرسه، ساختمان و کلیسایی با تم متفاوت استفاده شده است که در زمان دیدن سریال کمی ذهن بیننده را به خود مشغول می کند. در حین فیلم بارها محل های مختلف به ویندن اشاره می کنند، اما آیا در واقعیت نیز اینچنین است؟ در این مقاله از مجله تعطیلات قصد داریم تا به معرفی لوکیشن های سریال دارک بپردازیم. با ما همراه باشید.۷

۱ – پل Königsweg, Dreilinden، برلین

این پل که در قسمت های مختلفی از فیلم دیده می شود یکی از لوکیشن های مهم دارک بوده که در قسمت های اولیه وقتی پس از صدای مهیب و گم شدن میکل بر روی آن قرار میگیرند. در صحنه دیگری بارتوش با نوآه در این مکان قرار می گذارند.

۲ – کلیسا و قبرستان Südwestkirchhof Stahnsdorf، برلین

Südwestkirchhof

این کلیسا محل اولین ملاقات میکل و نوآه است، همچنین در ادامه فیلم یوناس اصلی و یوناس بزرگتر برای بزرگداشت یاد پدرشان (میکل/ میکایل) به این کلیسا مراجعه می کنند. این محل یکی از لوکیشن های پر بازدید است که از سال ۱۹۰۸

۳ – خط راه آهن جنگلی Düppeler، برلین

این لوکیشن که عموما در قرار های دوستانه کاراکتر های اصلی فیلم در سنین نوجوانی مورد استفاده قرار میگیرد در جنگل Düppeler و زیر پل Königsweg برلین است که با توجه به نوع درخت ها و زیبایی آن، در کنار شباهت به تم سریال مورد توجه سازندگان این فیلم قرار گرفته است

۴ – مدرسه Reinfelder Schule، برلین

twitter.com/Lauralvarezal/

این مدرسه که در محله شارلوتنبورگ در برلین واقع شده است یکی از پایه های ثابت سریال دارک می باشد که در طول زمان هم با رنگ زرد درب ها و دیوار های بتنی که نماد بروتالیسم و نماد مجموعه است، ثابت مانده.

۵ – آسایشگاه بیماران ذهنی Biotecon Diagnostics, Potsdam-Süd، برلین

در قسمتی از فیلم و در موقعیتی که اولریک در آسایشگاه ذهنی در سال ۱۹۸۶ بستری است و مادر کاتارینا نیز در آن کار می کند، در مقابل آزمایشگاه Biotecon Diagnostics فیلمبرداری شده است. این آزمایشگاه در شهر کوچک پوتسدام واقع شده است که در همسایگی برلین است. این بنا بسیار زیباست و یکی از درست ترین انتخاب ها برای آسایشگاه بیماران ذهنی است.

۶ – هتل والد Schloss Lanke، براندنبورگ

wandlitz.de

هتلی که در سال ۲۰۱۹ در اختیار تیدمن و در سال ۱۹۵۳ نیز محل زندگی داپلر بوده است، در واقع در شمال شرق برلین واقع شده است. این قلعه ملک سابق خانواده Count von Redern می باشد که در Lanke قرار دارد. این کاخ در سال ۱۹۱۴ به مالکیت برلین داده شد اما در سال ۲۰۰۶ مجدد به بخش خصوصی فروخته شد و در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ توسط مالک جدید و سازمان حفاظت این منطقه مجدد مورد بازسازی قرار گرفت تا اکنون امکان استفاده از آن برای مصارف مسکونی، اقامت و … مناسب باشد.

۷ – غار سفر در زمان ویندن

این غار که یکی از مرموز ترین و زیبا ترین لوکیشن های این سریال نتفلیس است که سفر در زمان را میسر می کند.از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت داخلی آن و خارجی که به صورت جداگانه فیلمبرداری شده است. محل داخلی در غار Unicorn در West Harz شمال آلمان به تصویر کشیده شده. مکانی که از سال ۱۵۰۰ به بعد شناخته شده است و زیبایی های منحصر به فردی دارد. اما قسمت های بیرونی غار در جنوب برلین واقع شده است. که ترکیبی از CGI و مجموعه ساخته شده جنگلی است.

۸ – سالن ورزشی ویندن Krampnitz

Flickr

به یاد دارید که پس از آخر الزمان و انفجار هسته ای، در سال ۲۰۵۲ یوناس در یک سالن ورزشی متروکه قرار داد؟ این سالن در واقع در پایگاه نظامی شوروی سابق قرار دارد که بین پوتسدام و اسپانداو واقع شده و فیلمبرداری نیز از همین محل انجام شده است.

۹ – ساختمان متروک هسته ای

Flickr

پس از آخر الزمان، یوناس برای تلاش به بازگشت و جلوگیری از آن به ماده تاریک برمیخورد و تصور می کند که با کمی سوخت باقی مانده از گذشته می تواند این کار را انجام دهید. لوکیشن فیلمبرداری این قسمت با نام Chemiewerk Rüdersdorf شناخته می شود که یک کارخانه شیمیایی متروکه و قدیمی است که در نزدیکی شهر رودرسدورف واقع شده است

۱۰ – ویندن سال ۱۹۲۱

berliner-bahnen.de

به گفته Fotostrasse قسمتی از سریال که در سال ۱۹۲۱ رخ می دهد و در آن یوناس و اگنس قرار دارند در جنوب برلین و محله Rehagen فیلمبرداری شده است و در واقع یک رستوران و یک هتل قدیمی است.

۱۱ – ایستگاه اتوبوس ویندن: Fahrtechnikakademie Kallinchen

fotostrasse.com

این محل که تقریبا در همه قسمت ها آن را میدیدیدم، در جنوب برلین واقع شده است، محل فیلمبرداری ایستگاه اتوبوس ویندن با نام Fahrtechnikakademie Kallinchen شناخته می شود و در نزدیکی شهر کوچکی به نام Schöneiche در Brandenburg قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی