احتمال تعطیلی گردشگری مازندران با اوج گیری مجدد کرونا

گویی ویروس کرونا تصمیمی برای رفتن ندارد. با اعلام سازمان جهانی بهداشت، شاید حتا در اوج ویروس هم نباشیم و در صورت عدم ملاحضه مردم باید منتظر روز های سخت تری در پاییز و زمستان امسال باشیم. شاید ماسک زدن و ضد عفونی کردن دست ها پس از تماس با پول نقد و یا میله های اتوبوس و مترو و در مجموع هر چیزی که از پاک بودن آن اطمینان ندارید، بتواند از انتشار این ویروس جلوگیری کند. در ابتدا تصور بر این بود که کسانی که یک بار به این ویروس مبتلا شوند و سلامتی خود را به دست آورند با بادتنی که در بدن دارند دیگر به این ویروس مبتلا نمی شوند. اما در آخرین تحقیقات سازمان جهانی بهداشت اعلام شده که هر شخص می تواند بعد از ۶ ماه مجددا به این ویروس مبتلا شود و این موضوع نگرانی های بسیاری را به همراه داشته است.

گسترش ویروس و نگرانی های آن

همچنین پس از زمانی که علائم کرونا را در مطلب رعایت بهداشتی در سفر در مجله تعطیلات منتشر کردیم، این ویروس تغییرات بسیاری به خود دیده و اکنون برای تمامی سنین خطرناک است و علائم دیگری همچون از دست دادن حس بویایی و چشایی، سردرد شدید، آبریزش بینی و برخی مشکلات گوارشی به آن اضافه شده است. در این میان پس از بازگشایی راه های ارتباطی بین شهر ها و مشاغل و محیط های تفریحی، باعث شده تا مردم پس از حدود دو ماه قرنطینه به مسافرت رفته و این موضوع با عدم رعایت بهداشت تعداد کمی از آنها باعث رشد شیوع این ویروس شده است.

در این میان با توجه به گسترش ویروس کرونا و نزدیک شدن به ۲۵۰ هزار ابتلا، تصمیمات مختلفی در خصوص چگونگی ادامه در این مسیر در حال اتخاذ است. دکتر نمکی وزیر بهداشت در اینباره اعلام کرده که دیگر نمی توان مردم را وادار به ماندن در خانه کرد و باید از شیوه های جدیدی در ساختار کشور برای مدیریت این بحران استفاده کرد. در این شرایط بنا بر این شده تا هر استان بسته به شرایط و وضعیت خود تصمیمات مناسب اجرایی کند.

چرایی گمانه زنی ها در مورد تعطیلی مازندران

مازندران به عنوان یکی از توریستی ترین مناطق کشور، با توجه به نزدیکی به تهران و جمعیت بالای پایتخت باعث شده تا این استان یکی از راه های ارتباطی کرونا باشد. طبق آخرین اطلاعیه امروز در حال حاضر شهرهای آمل، بابل، بهشهر، رامسر، محمودآباد، سوادکوه و نوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرهایی مانند قائمشهر نیز در وضعیت نارنجی به سر می‌برند. همین موضوع سبب شده تا زمزمه هایی برای تعطیلی بخش گردشگری مازندران شود. اما از آنجایی که درآمد اصلی مردم مازندران از گردشگری این شهر به دست می آید تعطیلی این بخش منجر به ورشکستگی گردشگری خواهد شد. در ادامه باید منتظر بمانیم تا ببینیم تصمیم مسئولان در اینباره چیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی