تور مجازی:شهر باستانی فنگ هوانگ، چین

چین با فرهنگ منحصر به فرد خود یکی از باستانی ترین کشورها است. این مکان محلی است که معماری و تاریخ با افسانه ها در هم آمیخته شده اند و بهترین مثال برای آن، شهر باستانی فنگ هوانگ است که بر روی رودخانه تاوجیانگ “Tuojiang” ایستاده است. نام شهر باستانی فنگ هوانگ به “ققنوس” تشبیه می شود اما ریشه آن به صورت کامل مشخص نیست. دلیل استفاده از نام این پرنده در این شهر را می توان به دوره زوال و نزدیکی نابودی و تولد دوباره آن نسبت داد.

تاریخچه پیدایش فنگ هوانگ

تاریخ دقیق به وجود آمدن فنگ هوانگ مشخص نیست و اعتقاد بر این است که مردم در اوایل قرن ۷ در اینجا زندگی می کردند ، اما در آن زمان یک پست نظامی مرزی بود. در سال ۱۵۵۴ ، خاندان مینگ که از حملات مداوم مردم میائو از جنوب خسته شده بود ، دیواری ساختند. ۱۵۰ سال بعد ، Qing، یک سلسله جوان در آن زمان، فنگ هوانگ را به طور رسمی تاسیس کرد.

این منطقه که یک دیوار با طول ۱۹۰ کیلومتر بود، یک نقطه مهم استراتژیک در یک خط دفاعی به حساب می آمده است. گرچه دیوار بزرگ جنوبی کمتر از دیوار چین شناخته شده است ، اما هنوز میراث اصلی این کشور است.

فنگ هوانگ نه تنها به دلیل زیبایی بلکه برای نجات فضای بی نظیر نیز به لیست موقت میراث جهانی یونسکو اضافه شد. زمانی که درباره اتفاقات قرن هجدهم مطالعه کنید می توانید با کارهای روزمره و سنت های آن زمان آشنا شوید. خانه های چوبی منحصر به فرد روی ستون های چوبی و فلزی قرار گرفته و به صورت معلق قرار گرفته بود، زنان این روستا نیز در مقابل درب منازل، سبزیجات و لباس های خود را در رودخانه می شستند. در حال حاضر با وجود تعداد زیاد پل ها (بعضی از آنها شاهکارهای معماری هستند)، مردم هنوز هم با جهش از سنگ به سنگی که در خارج از آب قرار دارند از رودخانه عبور می کنند.

تور مجازی فنگ هوانگ

برای استفاده از تور مجازی در کامپیوتر می توانید با استفاده از نشانگر ماوس به قسمت های مختلف بروید و با آیکن هلیکوپتر روی تصویر یا لیست سمت راست شهر را از زوایای مختلفی مشاهده کنید.

برای تور مجازی در تلفن های همراه هوشمند نیز می توانید با استفاده از لمس تصویر و کشیدن آن به جهت های مختلف بین نقاط مختلف شهر سفر کنید. به علاوه با گزینه های پایین کادر نیز می توانید این تور را به صورت تمام صفحه تجربه کنید.

فنگ هوانگ به چنان بنای تاریخی زنده و قابل توجهی تبدیل شده است که اکنون مقامات محلی از آن در برابر نوسازی و تأثیر دنیای مدرن محافظت می کنند. هر چند همیشه اینطور نبوده و با سقوط سلسله ها و در طول انقلاب فرهنگی ، بسیاری از اشیا تک و بی نظیر بازسازی یا تخریب شدند. به عنوان مثال ، در قسمت جنوبی، دیوار بزرگ املاک مسکونی ساخته شده است. بتکده “وانمینگ” در دهه ۱۹۶۰ تخریب شد و ۲۰ سال بعد دوباره ساخته شد. پل معروف رنگین کمان در مقایسه با نسخه اصلی به طور قابل توجهی بازسازی شد. علاوه بر این ، فنگ هوانگ از تراکم جمعیت بالای آن مداوم رنج می برد.

با این حال ، حتی ساختمانهای بازسازی شده نیز بسیار زیبا هستند و شما هرگز حدس نخواهید زد که این خانه ها مانند ققنوس به زندگی برگشته اند. مقامات چین با اعتراف به اشتباهات گذشته، تلاش های قابل توجهی برای نشان دادن سبک زندگی سنتی و شکوه معماری چینگ، آخرین سلسله شاهنشاهی انجام داده اند.

با این حال ، حتی ساختمانهای بازسازی شده نیز زیبا به نظر می رسند: شما می توانید آن را با چشم خود از طریق پانورامای AirPano ببینید. هرگز حدس نخواهید زد که این خانه ها مانند ققنوس به زندگی برگشته اند. و همه اینها چندان مهم نیست: با اعتراف به اشتباهات گذشته ، مقامات مدرن چین تلاش های قابل توجهی انجام داده اند تا سبک زندگی سنتی و شکوه معماری Qing، آخرین سلسله شاهنشاهی چین را نشان دهند.

گالری تصاویر فنگ هوانگ

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی