بهترین بوتیک هتل های ایران

بوتک هتل عموما به هتل هایی که به صورت متفاوتی ساخته شده اند اطللاق می شود. این هتل ها معمولا با ظاهری خاص و کوچکتر از دیگر هتل ها هستند و با غذا های محلی از میهمانان خود پذیرایی می کنند. در ایران بوتیک هتل های بسیاری ساخته شده اند که همگی خاص بوده و عموما در شهر های توریستی شاهد گسترش آنها هستیم. برخی با بازسازی بنا های قدیمی حس و حال دوران قاجار و صفویان و زندیه را تداعی می کنند که به دلیل قدمت بالا در نقاط اصلی شهر واقع شدند. برخی نیز در قسمت های دیگر شهر قرار دارند و ساخت آنها به دهه گذشته باز میگردد. در ادامه با معرفی بهترین بوتیک هتل های کشور همراه شما هستیم.

سرای عامری ها کاشان

بدون شک یکی از بزرگ ترین و با شکوه ترین بوتیک هتل های ایران، سرای عامری کاشان است. این بنای بزرگ در سال ۱۳۹۳ به همت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مرمت و بازسازی شد. این مجموعه دارای ۹۰۰۰ متر مربع فضا بوده که شامل ۳ خانه و دو حیاط بیرونی و درونی، یک حیاط رو باز و ۸۵ اتاق است.
شاه نشین، آینه خانه، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان باستانی، ایوان زمستانی، حوض خانهو دو بادگیر مرتفع از مهم ترین بخش های سرای عامری هستند که می توانند اقامت فراموش نشدنی را برایتان به جای بگذارند. سرای عامری کاشان یکی از نقاط مثبت طراحی و معماری ایرانی است که به داشتن آن افتخار می کنیم.

هتل داد یزد

بوتیک هتل داد یزد، یکی از بزرگ ترین هتل ها در سبک خود به شمار می رود که ساختار تاریخی مربوط به اوایل دوره پهلوی دارد. این مکان که برای اولین بار در سال ۱۳۰۷ افتتاح شد، در زمان خود یکی از مدرن ترین بنا ها به شمار می رفت. با بازسازی این بوتیک اکنون شاهد یکی از زیبا ترین بنا ها هستیم که با دیوار های گلی و نور پردازی فوق العاده توانسته تا فضای آرامشبخشی را برای کسانی که در این بوتیک هتل اقامت دارند فراهم کند.
در ساختار هتل داد یزد سعی شده تا از رنگبندی ملایمی که عموم آن قهوه ای است در کنار چراغ های کم نور استفاده شود تا مسافران تجربه لذتبخشی از اقامت خود داشته باشند. پیشنهاد می شود حتما در صورت سفر به یزد در این مکان اقامت داشته باشید و در طول زمان سفر خود پشت بام رویایی این مکان را فراموش نکنید تا با نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه غروب فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید.

هتل لاله کندوان

بدون شک روستای کندوان تبریز یکی از برجسته ترین مکان های دیدنی ایران است، اما بر خلاف دو روستای سنگی دیگر دنیا که یکی از آنها در ترکیه (کاپادوکیا) و دیگری در آمریکا (داکوتا) به محل های توریستی تبدیل شده اند، روستای کندوان هنوز ساکنانی دارد که با شادی در این محل زندگی می کنند و از طبیعت تماشایی این منطقه لذت می برند.
هتل لاله کندوان در کندوان یکی از قدیمی ترین بوتیک هتل های ایران است که تمامی امکانات یک هتل ۵ ستاره را در اختیار شما قرار خواهد داد. اتاق های لوکس با تخت های استاندارد، سفره خانه سنتی، کافی شاپ و سالن کنفرانس از مشخصه های متمایز کننده بوتیک هتل لاله کندوان است. این مکان دیدنی حدود ۶۰ کیلومتر از شهر تبریز فاصله دارد.

هتل مشیر الممالک یزد

شهر یزد به دلیل ساختار اصولی و تاریخی که دارد دارای خانه های بزرگی در گذشته بوده که اکنون با بازسازی به بوتیک های جذابی قابل تبدیل هستند. البته هزینه تبدیل این خانه ها به بوتیک هتل بسیار زیاد بوده و مرمت آنها باید با دقت بالایی انجام شود. یکی دیگر از بهترین بوتیک هتل های کشور هتل مشیر الممالک یزد می باشد. این بنا در اواخر دوره قاجار ساخته شده و در سال ۱۳۷۹ با ایجادتغییرات و مرمت تبدیل به هتل شد.
این مجموعه در سال ۸۲ به عنوان اولین هتل باغ ایرانی با تجهیزات سنتی شناخته شد تا راه را برای. این سبک میزبانی از میهمانان بدل کند. هتل مشیر الممالک یزد که در فهرست آثار ملی کشور نیز ثبت شده است با بنای با معماری ایرانی و حوض کوچک خود یکی از گزینه های اصلی برای اقامت در شیراز به حساب می آید.

هتل وکیل شیراز

هتل وکیل شیراز در فضایی خودمانی و حول یک حیاط کوچک با حوض دوست داشتنی ساخته شده که می توانید اوقات خود را در این محیط زیبا سپری کنید. بوتیک هتل وکیل شیراز در سال ۹۷ ساخته شده و از. موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است. به همین دلیل برای گشت و گزار بدون خودرو یکی از بهترین هتل ها به حساب می آید.
بوتیک هتل وکیل شیراز که یک هتل سه ستاره به حساب می آید، دارای سه طبقه و ۳۱ اتاق می باشد که با امکانات رفاهی مناسب به مسافران خود خدمتگزاری می کند. این مکان به بازار وکیل، حمام وکیل، نارنجستان قوام بسیار نزدیک بوده و با صرف زمان کوتاهی می توانید در تاریخ شیراز سفر کنید.

هتل مهینستان راهب

بوتیک هتل مهینستان راهب نیز یکی از هتل های مرکزی ایران به حساب می آید که در شهر کاشان ساخته شده و لوکس ترین بوتیک هتل در این لیست می باشد. مهینستان راهب نیز یکی از خانه های با شکوه و زیبای دوره قاجار می باشد که با ظرافت بالایی طراحی شده و امروزه با بازسازی به یک اقامتگاه بسیار خوب بدل شده.
هتل مهینستان راهب دارای سه حیاط درونی و بیرونی است و پنجره های ارسی و سرو غذا های اصیل ایرانی از مشخصات آن می باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی