شهر نور و نقاط گردشگری آن را بهتر بشناسید – راهنمای گردشگری نور

نور یکی از صدها شهر های ساحلی ایران است که با توجه به نزدیکی به جنگل و دریا و امکانات تفریحی و سرگرمی خوبی که در این منطقه تعبیه شده همواره مورد توجه گردشگران در فصول مختلف سال است. نوار شمالی کشور به دلیل آب و هوای معتدلی که دارد در کنار نزدیکی به تهران، یکی از مقاصد پر تردد دوستداران طبیعت به حساب می آید و در سه فصل بهار و پاییز برای طبیعت گردی و کمپینگ و در فصل تابستان با شنا کردن در آبهای دریای خزر می تواند لذت فراموش نشدنی را به همراه داشته باشد. همچنین در فصل زمستان با توجه به معتدل بودن هوا به نسبت سایر نقاط کشور به جز نوار جنوبی، برای گذراندن وقت و تفریحات در جنگل و یا ساحل بسیار مناسب است.

دسترسی به شهر نور

با توجه به اینکه نور یک شهر ساحلی در نوار شمالی ایران است، دسترسی به این شهر از غرب، شرق و جنوب امکانپذیر است که در ادامه روش دسترسی به این شهر از این مسیر ها را عنوان خواهیم کرد.

اگر از تهران به نور سفر میکنید (مسیر جنوب به شمال) حدود ۴ ساعت (۲۳۷ کیلومتر) در راه خواهید بود. نزدیک ترین و بهترین مسیر در حال حاضر جاده هراز خواهد بود. البته در اواخر اسفند با بازگشایی فاز یک بزرگراه تهران شمال زمان حدودی در این مسیر به زمان ۳ ساعت و نیم (۲۱۰ کیلومتر) کاهش می یابد اما اگر از جاده قدیم چالوس به سمت نور حرکت کنید از مرکز تهران حدود ۴ ساعت و نیم (۲۵۰ کیلومتر) در راه خواهید بود.

برای دسترسی از هراز در ابتدا به سمت آمل حرکت می کنیم و از جاده کمربندی این شهر به محمود آباد و سپس به سمت غرب یعنی نور حرکت میکنیم. دسترسی به نور از چالوس نیز از طریق جاده نوشهر امکانپذیر است. پس از گذر از نوشهر به سمت شرق حرکت می کنیم و پس از ۴۵ کیلومتر به نور می رسیم. این دو مسیر برای دسترسی از تمامی نقاط جنوبی این شهر یعنی تهران و دیگر شهر های جنوبی به همین صورت خواهد بود.

برای دسترسی از شرق یعنی استان گلستان و خراسان شمالی با گذر از جاده اصلی به سمت غرب باید از شهر های، گرگان، بهشهر، ساری، بابلسر و محمود آباد عبور کنید تا به نور برسید. دسترسی از شهر های ساری، قائم شهر، بابل، آمل و محمود آباد نیز ممکن است اما اگر از این مسیر عبور میکنید خیلی با سواحل دریا در ارتباط نخواهید بود.

دسترسی از غرب نیز از استان های اردبیل به گیلان و سپس به مازندران ختم می شود. با گذر از جاده اصلی گیلان، به مازندران می رسیم. پس از گذر از رامسر، تنکابن، عباس آباد، نمک آبرود، چالوس، حدود ۴۵ کیلومتر بعد از نوشهر به نور می رسیم.

نقشه کامل نور

نقشه نور بر روی گوگل مپ

دیدنی های و جاذبه های گردشگری نور

پارک جنگلی نور

بدون شک بیشتر بازدید کنندگان نور حداقل یک بار به پارک جنگلی این شهر سری زده اند. این پارک بزرگ و گسترده با داشتن امکانات رفاهی و محیط طبیعی و تا حدودی دست نخورده می تواند مقصد گردشگری بسیار خوبی برای کمپینگ باشد. اگر تجهیزات کمپینگ کاملی دارید، پیشنهاد می کنیم زمانی را برای صرف گذراندن در این محیط جنگلی زیبا کنید. با توجه به نزدیکی به شهر، داشتن سرویس های بهداشتی در چهار راه اصلی و اولی این پارک و امنیت بالا ماندن در این پارک به همراه خانواده میسر است. در ابتدای مسیر در چهار راه اول در انتهای سمت چپ، یک مسجد قرار گرفته که با پارک خودرو در این محل و کمی پیاده روی می توانید در ساحل دریاچه شرقی پارک جنگلی کمپ کنید.

فروشگاه های لباس و صنایع دستی

در نور مانند دیگر نقاط مازندران می توانید فروشگاه های مختلف بسیاری را ببینید، این فروشگاه ها که عموما بسیار بزرگ هستند، یکی از گزینه های بسیار خوب برای خرید به شمار می روند و لباس های متنوع بسیاری را می توان در این محل ها یافت. صنایع دستی و محصولات چوبی هم یکی دیگر از محصولات پر و پا قرص شمال است که معمولا در کنار فروشگاه های ترشی جات و لواشک ها و آلوچه فروشی های معروف این شهر قرار دارند. در فروشگاه صنایع دستی و لوازم چوبی می توانید لوازم بسیاری را که شاید تا امروز از وجود آنها خبر نداشتید ببینید و خریداری کنید.

آبشار آب پری

آب پری نام آبشاری در نزدیکی شهر رویان و ۵ کیلومتری شهر نور می باشد. این آبشار بسیار زیبا فضای آرامش بخش و بسیار زیبایی دارد و بر خلاف آبشار های بزرگ که یک شاخه و با ارتفاع زیاد هستند، این آبشار با شاخه های کوچکتر و ارتفاع کمتر زیبایی بسیاری داشته و منظره ای جذاب را در این محدوده فراهم کرده است.

دریاچه الیمانات

الیمانات نام دریاچه ای در حومه نور است و از نظر موقعیت مکانی در میان آبشار آب پری و پارک جنگلی نور قرار میگیرد. این دریاچه در واقع در پشت سد الیمانات به وجود آمده در در جاده چمستان به نور، در سه کیلومتری فرعی قرار گرفته است. با توجه به اینکه دریاچه الیمانات در میان جنگل های انبوه این منطقه قرار گرفته منطقه آرام و زیبایی را پدیدار کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی