گشتی در شهر تاریخی پترا، اردن

اردن را می توان یکی از مرموز ترین کشور های خاورمیانه و غرب آسیا دانست و بدون شک علاقه مندان به تاریخ در مورد مناطق قدیمی اردن اطلاعاتی دارند و همگی آنها شهر گمشده پترا را اصلی ترین دیدنی این کشور می دانند. در ادامه می خواهیم گشتی در این منطقه تاریخی بزنیم. با ما همراه باشید.

شهر تاریخی پترا در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر امان که پایتخت اردن به حساب می آید واقع شده است و به دلیل محل قرار گیری در عموم سال هوای گرم و خشکی دارد اما در زمستان و پاییز دمای هوا مطلوب می شود. پترا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته می شود و از دیدنی های اصلی فرهنگی تاریخی اردن به حساب می آید که با توجه به ساختاری که دارد داستان های عجیبی در خصوص آن نیز نوشته شده است.

پترا با ۲۶۵ کیلومتر مربع وسعت، در میان صخره های کوه تراشیده شده و مناظر جذابی را به وجود آورده است. در زبان یونانی، کلمه پترا به معنی صخره می باشد و پس از گذشت زمان طولانی بر روی این شهر باقی مانده است.

بدون شک مهم ترین دیدنی شهر تاریخی پترا قصر البنت است، محلی که با جستجوی نام شهر پترا، عموما در تصاویر دیده می شود. ساختار این بنا به حدی خاص و منحصر به فرد است که بسیاری از بومیان ساخت آن را به فرازمینی ها نسبت می دهند. بسیاری هم آن را به موجودات ماورایی و اجنه نسبت می دهند که این موارد باعث شده با شایعاتی که در مورد صدا های ناشناخته شبانه در این منطقه به گوش می رسد، هیچ گردشگری شب را در پترا نگذراند.

ویدیو گشتی در شهر پترا

شهر پترا بر روی نقشه

راهنمای دسترسی به پترا

سفر به اردن برای ایرانیان تنها با ویزا میسر است و گرفتن ویزا این کشور نیز با وجود دشواری های زیاد غیر ممکن است. با داشتن ویزا می بایست به پایتخت این کشور یعنی امان سفر کنید و با توجه به اینکه پرواز مستقیمی در حال حاضر از هیچ نقطه از تهران به اردن وجود ندارد، می توان از ایرلاین های دیگر حاشیه خلیج فارس مانند امارات و قطر استفاده کرد.

پس از رسیدن به امان در مرحله بعد با اتوبوس می توانید خود را به پترا برسانید. زمان سفر با اتوبوس به صورت تقریبی ۳ ساعت خواهد بود. در مسیر نیز با دیدنی های بسیاری که عموما قالب کویری دارند مواجه می شوید. مانند کافه های سنتی و عربی که تصویر یکی از آنها پایین درج شده است.

نمای زیبا از یک کافه در شهر تاریخی پترا

گالری تصاویر پترا

در ادامه می توانید تصاویری از قسمت های مختلف این شهر زیبا و تاریخی مشاهده کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی