سفر مجازی به دهلی، هند

دهلی یکی از مهم ترین شهر های هند است که در ابتدا با نام Indraprastha حدود ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح شناخته می شده و در طول چند قرن به عنوان مرکز هفت پادشاهی قرار گرفته بوده است و تاکنون میزبان حاکمان هند، اسکندر، سلطان نشین های اسلامی تا مغول ها، استعمار های انگلستانی ها تا به امروز بوده است.

در دهلی نو حدود ۶۰ هزار بنای تاریخی یافت شده که تعدادی از آنها مانند: قطب منار، آرامگاه همایون و قلعه سرخ توسط یونسکو، ثبت جهانی شده اند. سفر خود را در بازدید از این مناطق آغاز می کنیم. برای گردش مجازی در دهلی می توانید از باکس زیر استفاده کنید. باکس های مختلف در سمت راست می توانند شما را به نقاط مختلف دهلی ببرند.

قطب منار

مجموعه مذهبی قطب منار در سال ۱۲۰۶ به عنوان نمادی از سلطه اسلامی ظاهر شد. مناره اصلی آن ۷۲.۵ متر ارتفاع داشته و از سنگ پوسیده ساخته شده است. طی ۱۵۰ سال بازسازی این بنا، دو لایه فوقانی آن با مرمر سفید تزئین شده که در نهایت در سال ۱۳۶۸ به اتمام رسید. قطب منار نقش مهمی به عنوان آغاز سبک معماری هند-اسلامی داشت که آن را در تاج محل هم میبینیم.

مقبره همایون

ساخت آرامگاه پادشاه مغول “همایون” بین سال های ۱۵۶۲ تا ۱۵۷۰ انجام شد. این نمونه دیگری از سبک استثنایی و درهم آمیختن در تاریخ دهلی است. معماران موفق به ایجاد چیزی بین مقبره تامرلان (پدر بزرگ همایون) واقع در سمرقند و تاج محل معروف شدند ، که یک قرن بعد توسط “جهان شاه” (نوه بزرگ همایون) ساخته شد.

قلعه سرخ

قلعه سرخ یک ارگ تاریخی از دوران مغول است. تصویب نهایی ساخت آن در سال ۱۶۳۹ ، در زمانی که “جهان شاه” تصمیم به انتقال پایتخت از آگرا به دهلی گرفت ، داده شد. ساخت شهر “شاه جهان آباد” هشت سال طول کشید که سرانجام بخشی از آن منجر به وجود آمدن قلعه سرخ شد. اگرچه برخی از قسمت های مجموعه در دوره سلطه انگلیس بازسازی شد، اما ساخت و سازهای اصلی این مجموعه دست نخورده باقی ماند.

تصاویری از مهم ترین دیدنی های دهلی

دهلی با مساحت ۱۴۸۳ کیلومتر مربع، دارای بناهای تاریخی زیادی در دوره های مختلف زمانی است. کوتاهترین لیست از بناهای تاریخی ، فرهنگی و معماری دهلی شامل چند ده نقطه است که شامل منطقه یادبود راج گات (محل دفن ماهاتما گاندی) و رصدخانه جانتر مانتر مربوط به قرن هفدهم است. بزرگترین مجموعه معابد هندو آکشاردام و بازار Chandni Chowk که در زمان جهان شاه ساخته شده است. مسجد جامع شهر جامع مسجد مربوط به همان دوره و معبد مدرن بهائی به شکل یک نیلوفر سفید برفی است که از دیدنی های اصلی دهلی به حساب می آیند.

برای کشف بنا های باستانی در دهلی، باید چند روز خود را صرف کنید تا به این منطقه سفر و یک به یک این مکان ها را رصد کنید. اما با تور مجازی تعطیلات می توانید با صرف زمان کوتاهی به مهم ترین دیدنی های دهلی سفر کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی