راهنمای سفر به اسلو، پایتخت نروژ

اسلو به عنوان یکی از شمالی ترین شهر های جهان با آب و هوا و شرایط متفاوت از آنچه ما در ایران تجربه می کنیم همواره یکی از جذاب ترین گزینه های سفر بوده است. این شهر توریستی زیبایی های بسیاری دارد و تاریخ طولانی نیز دارد. اگر از علاقه مندان به شهر های دیدنی با معماری جذاب باشید، یا دوست دار طبیعت و یا تاریخ باشید از سفر به این شهر و نروژ پشیمان نخواهید شد. اوسلو شهر گرانی است و با میانگین درآمد حدود ۵ هزار دلار در ماه برای سال ۲۰۲۰ رفاه مردم خود را به خوبی حفظ کرده است. در ادامه با راهنمایی در خصوص سفر به این شهر و دیدنی های اطراف آن همراه ما باشید.

همانطور که اشاره شد اسلو شهر گرانی است و پایین ترین درآمد مردم ۱۵۰۰ دلار بوده و به صورت میانگین به ۵ هزار دلار اعلام شده. با این حال درآمد هایی تا ۲۶ هزار دلار در ماه نیز برای ثروتمندان ثبت شده است. هر کردون نروژ هم در حال حاضر یک دهم دلار ارزش دارد. با این تفاسیر هزینه های زندگی، غذا هتل و … در اسلو بالاتر از میانگین جهانی است. پس اگر قصد سفر اقتصادی خارجی داشته باشید اسلو گزینه مناسبی نخواهد بود. اگر چه مسافر خانه ها و هتل های ارزانی در حومه شهر قرار دارند اما لذت بودن در بهترین نقاط شهر را از دست خوهید داد.

موقعیت قرار گیری اسلو

اسلو در شمال اروپا قرار دارد و با توجه به همسایگی نروژ و سوئد مردم این دو کشور رابطه خوبی با هم دارند. اگر قصد گردش کلی در این منطقه را دارید پیشنهاد می شود دیدنی های سوئد را از دست ندهید. این کشور در قسمت شمالی با فنلاند و روسیه هم مرز خاکی دارد و در قسمت جنوبی مسیر آبی با دانمارک، انگلستان و تا حدودی هلند و آلمان دارد. اسلو هم به عنوان پایتخت نروژ در قسمت جنوبی این کشور واقع شده و رود ها و جنگل های بسیاری آن را احاطه کرده است.

روش سفر به اسلو

برای سفر به اسلو بهترین انتخاب سفر هوایی است، با اطمینان از داشتن ویزا این کشور می توانید بلیط پرواز خود را با ترانزیت هواپیمایی قطر، امارات، ترکیش و لوفت هانزا خریداری کنید و در زمان میانگین ۱۰ ساعته به اسلو برسید. اگر زمان زیادی دارید و هوس جهانگردی کرده اید می توانید به صورت زمینی هم به اسلو سفر کنید. که در مجموع حدود ۶۲ ساعت رانندگی و سفر دریایی از تهران به مقصد نروژ است. در این سفر باید از کشور های ترکیه، بلغارستان، صربستان، مجارستان، اسلواکی، چک، آلمان و دانمارک خود را به نروژ برسانید.

آب و هوای اسلو و بهترین زمان سفر

با توجه به اینکه این شهر در مدار شمالی زمین قرار دارد زمستان آن کمی سرد تر از میانگین شهر های دیگر جهان است. با این تفاصیر فصل های بهار و اوایل تابستان بهترین زمان سفر به اسلو می باشد که در این زمان آب و هوای معتدل و دلپذیری برای گردشگری به حساب می آید.

مهم ترین دیدنی های اسلو

۱- موزه‌ی فرهنگ عامه‌ی نروژ

این موزه بزرگ ترین موزه فضای باز در اروپا به شمار می رود که محیط متفاوتی دارد. در این محل ۱۵۰ خانه سنتی و نمایشگاهی برای آثار هنری و صنایع دستی تدارک داده شده است که بازدید شما از این منطقه را لذتبخش تر میکند.

۲ – خانه اپرای اسلو

این مکان فرهنگی با نمای بیرونی بسیارجذاب که از سنگ مرمر و شیشه پوشانده شده است. در عموم زمان سال در این سالن اجرا های مختلفی انجام می شود، اما بازدید عمومی از آن هم امکانپذیر بوده و می توانید در سفر به اسلو از این مکان دیدن کنید.

۳ – تالار شهر

تالار شهر یکی از دیدنی های مهم برای گردشگران و مردم این شهر، و یکی از نماد های اسلو به حساب می آید که توسط دو معمار آرنبرگ و پولسون طراحی شده است. تالار شهر دارای دو برج بوده که هر کدام ۳۸ ناقوس دارند که با به صدا درآمدن آن فضای بندر اسلو به دوران قدیمی باز میگردند.

۴ – موزه‌ی مونک

این موزه به زندگی و آثار بزرگ‌ترین نقاش نروژی، ادوارد مونک اختصاص دارد. در این موزه‌ مجموعه‌ی وسیعی از نقاشی‌ها، آثار آبرنگ، مجسمه‌ها و سایر آثار هنری این هنرمند بزرگ نگهداری می‌شود. ۲۸ هزار اثر هنری علاوه بر آثار و ابزار شخصی در این موزه نگهداری می‌شود. کتابخانه‌ی شخصی این هنرمند هم در این موزه قرار دارد. با نمایش فیلم و تورهای مختلف همراه با راهنما می‌توانید از بخش‌های مختلف این موزه دیدن کنید و با آثار و زندگی این هنرمند مشهور آشنا شوید.

۵ – پارک تندیس ها

Oslo, Norway

این پارک دیدنی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری نروژ و بزرگ‌ترین پارک تندیس در دنیا است. این پارک در تمام طول سال باز است. در این مجموعه‌ی بزرگ، آثار ارزشمند Gustav Vigeland شامل ۶۵۰ تندیس داینامیک برنزی، گرانیتی و آهنی به نمایش گذاشته شده است. این هنرمند& مسئول طراحی و ترکیب‌بندی پارک بود که در سال ۱۹۴۹ ساخت آن به پایان رسید. این تندیس‌ها در ۵ گروه موضوعی قرار گرفته‌اند. اگر دوست دارید در مورد این هنرمند و آثار او بیشتر بدانید می‌توانید از موزه‌ی Vigeland دیدن کنید که در نزدیکی موزه‌ی شهری اسلو قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی