معرفی فرودگاه: فرودگاه هیترو لندن

فرودگاه هیترو لندن که هم اکنون پنجمین فرودگاه بزرگ دنیا به حساب می آید، برای اولین بار در تاریخ ۳۱ می ۱۹۴۶ برای پرواز های تجاری بازگشایی شد که در ابتدا با نام فرودگاه لندن شناخته می شد اما در ادامه تغییر نام داد و تا به امروز نام آن هیترو باقی مانده است. پیش از هیترو، تمامی پرواز های لندن در فرودگاه کرویدون انجام می شده است اما پس از بازگشایی هیترو، تمامی پرواز های اصلی انگلستان و لندن از این فرودگاه انجام شده است.

اما منشأ ساخت فرودگاه هیترو به روز های اولیه تولید هواپیما باز میگردد. غرب لندن پایگاه تولید کنندگان هواپیما های نظامی مانند ساپ ویت در کینگستون و فیری در هیز بود. اشتباق بسیاری که در این قسمت وجود داشت، علاقه باعث شد تا فرودگاه در دهکده گمنام هیترو بنا شود. جایی که ترمینال ۳ فرودگاه اکنون در آن محل قرار دارد.

موقعیت قرار گیری فرودگاه هیترو

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، فرودگاه هیترو در غربی ترین نقطه لندن واقع شده است و تا مرکز لندن حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. اما مسیر های متعدد و باعث شده تا در زمان زیادی را در ترافیک نمانید.

فرودگاه هیترو بر روی نقشه گوگل

راه های دسترسی به فرودگاه هیترو

برای رسیدن به فرودگاه هیترو را های مختلفی وجود دارد. اولین و ساده ترین گزینه که انتخاب بسیاری نیز خواهد بود، تاکسی است. کسانی که می خواهند ادامه مسیر به سمت هتل یا دیدنی های شهر را با خودرو طی کنند می توانند از تاکسی استفاده کنند. تاکسی های لندن بر اساس مسافت طی شده هزینه را محاسبه خواهند کرد.

دومین گزینه برای رسیدن به مقصد خودرو شخصی است. حومه فرودگاه هیچگونه محدودیت ترافیکی وجود ندارد و می توانید با خودرو شخصی در این محدوده تردد کنید. اگر خودرو خود را در پارکینگ های فرودگاه قرار داده اید یا از دوستان شما در لندن زندگی می کنند، استفاده از خودرو شخصی یکی از گزینه های بسیار خوب به حساب می رود.

اگر قصد صرفه جویی در هزینه های سفر خود را دارید بهترین گزینه استفاده از خطوط مترو لندن است. در این روش که شاید سفر شما را طولانی تر کند می توانید از ترمینال های ۲،۳ و ۴ برای رسیدن به شهر لندن استفاده کنید. البته شهرداری لندن برای آسایش بیشتر مسافران سعی کرده ایستگاه های دسترسی را از مرکز فرودگاه نیز بنا کند تا از همه ایستگاه ها امکان انتقال مردم میسر باشد.

نمایی از سالن اصلی فرودگاه هیترو

ترمینال های فرودگاه هیترو لندن

فرودگاه لندن دارا ۵ ترمینال می باشد که هر ایرلاین مسافران خود را به ایرلاین های خاص خود هدایت می کند تا مدیریت پرواز ها انجام شده و از نظم فرودگاه کاسته نشود. با توجه به اینکه فرودگاه هیترو پنجمین فرودگاه پر تردد جهان به شمار می رود، این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر خلاف فرودگاه بین المللی امام خمینی که میزبان شرکت های هواپیمایی محدودی است، فرودگاه هیترو با میزبانی از بسیاری از ایرلاین ها دارای لیست طولانی از شرکت های مختلف در ترمینال های متفاوت می باشد.

ترمینال هایی که برای ایرانیان مهم هستند، عموما مواردی هستند که پرواز های آنها از مبدا ایران نیز انجام می شود که در ادامه به شرح برخی از آنها خواهیم پرداخت.

ردیفنام ایرلاینترمینال
۱ایران ایر۲
۲امارات۲
۳قطر۵
۴ترکیش۲
۵لوفتهانزا۲
۶بریتیش۵
۷اوکراین۲
۸عمان۲

برای دسترسی کامل به لیست ایرلاین ها و پرواز های همه کشور ها، می توانید از سایت فرودگاه هیترو استفاده کنید

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی