راهنمای گردشگری سفر به ماداگاسکار

شاید بسیاری از ما برای اولین بار پس از دیدن انیمیشن مشهود ماداگاسکار برای اولین بار با این نام آشنا شدیم اما در حقیقت ماداگاسکار نام یک جزیره در نیم کره جنوبی زمین و در مجاورت کشور موزامبیک است که بسیار گسترده بوده و یکی از جزایر بزرگ کره زمین (چهارمین جزیره بزرگ) به حساب می آید.

این جزیره با آبهای آزاد اقیانوس هند احاطه شده است و با حدود ۲۸ میلیون نفر جمعیت دارای زبان رسمی فرانسوی و مالاگاسی می باشد. همچنین پایتخت این کشور در مرکز جزیره شهر آنتاناناریوو می باشد. و حدود ۶ میلیون نفر نیز جمعیت دارد.

مسیر هوایی ماداگاسکار

فرودگاه بین المللی آنتاناناریوو در قسمت شمال این شهر قرار گرفته و پرواز های منظمی طی هفته به نقاط مختلف دنیا انجام می دهد. با توجه به نزدیکی این کشور و فرانسه، پرواز های ایرفرانس نیز به پایتخت ماداگاسکار برقرار است. همچنین ایرانیان با پرواز های هواپیمایی قطری با یک توقف می توانند خود را به این جزیره زیبا برسانند.

مدت زمان پرواز از تهران به قطر برای ترانزیت حدود دو ساعت بوده و از قطر تا حدود ۸ آنتاناناریوو می باشد که با توجه به تعداد کم پرواز ها در این مسیر عموما در این قسمت هم از ترانزیت استفاده می شود. برخی ترانزیت ها از هند و برخی دیگر از کنیا صورت می پذیرد.

موقعیت قرارگیری ماداگاسکار

ماداگاسکار یکی از جنوبی ترین نقاط کره زمین بوده که در اقیانوس هند و در نیم کره جنوبی قرار گرفته است. موقعیت قرارگیری این جزیره باعث شده تا در عموم زمان های سال شاهد بارش های موسمی در این منطقه باشیم که منجر به بوجود آمدن سرسبزی های بسیار در این منطقه شده است.

جاذبه های دیدنی ماداگاسکار

ماداگاسکار با توجه به تاریخ پر فراز و نشیب خود، دارای آثار باستانی و بنا های متفاوتی بوده که در ادامه به توضیح برخی از آنها خواهیم پرداخت. با این وجود عموم دیدنی های این کشور منوط به طبیعت گردی و زیبایی های کوه ها، جنگل ها و سواحل این کشور می باشد که دیدن آنها در زمان سفر به این کشور بزرگ خالی از لطف نیست.

مزرعه حیوانات کروم فارم Croc Farm

این محل که در واقع یک باغ وحش کامل است، با گونه های مختلف حیوانات که تعداد تنوع آنها به بیش از ۸۰ گونه می رسد و انواع حیوانات خاص قاره آفریقا را دربرگرفته است. این مزرعه که درون یکی از محبوب ترین پارک های پایتخت ماداگاسکار قرار گرفته است، در نزدیکی فرودگاه واقع شده و تنها ۱۰ کیلومتر با آن فاصله دارد که می تواند یکی از دیدنی ها حتا پیش از اقامت در هتل یا فاصله زمانی تحویل گرفتن آن قلمداد شود.

مجسمه Monument aux Morts

مجسمه مانیومنت مورتس در میان دریاچه مصنوعی آنتاناناریوو قرار دارد و یادگار جنگ جهانی اول در سال های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ می باشد. این مجسمه زیبا با رنگ براق و طلایی خود همانند فرشته ها در چند قدمی ساحل قرار دارد.

پارک لمور آنتاناناریوو Lemurs’ Park

لمور ها که گونه ای از میمون ها به شمار می روند و دارای گونه های مختلفی نیز هستند، در ماداگاسکار به وفور یافت می شوند که به همین دلیل یک پارک به همین نام در این شهر بنا شده است. که حدود ۶۰ گونه از این حیوانات را پوشش داده و با توجه به اجتماعی بودن آنها، تجربه لذتبخشی از سفر به این پارک به دست خواهید آورد.

قصر آندافیاواراتارا آنتاناناریوو Andafiavaratra Palace

این قصر که جزئی از قصر آنتاناناریوو به حساب می آید و به عنوان قصر نخست وزیر نیز شناخته می شود یکی از بنا های بسیار زیبا در ماداگاسکار به شمار می رود که در گذشته محل زندگی پادشاه و نخست وزیر بوده و از معماری فرانسوی در ساخت آن استفاده شده است. در قسمت های از این بنا موزه هایی از اشیاء باقی مانده از دوران استعمار قرار گرفته است .

ماداگاسکار را می توان یکی از نقاط نا شناخته برای ایرانیان به حساب آورد که شاید کمتر کسی نقطه جغرافیایی دقیق آن را بداند. این کشور مرموز زیبایی های بسیاری دارد که بسیاری از آنها علاقه مندان واقعی به طبیعت را به سوی خود جذب می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی