آزمایش موفق هواپیمای V شکل KLM

شرکت هواپیمایی KLM به عنوان یکی از بزرگ ترین ایرلاین های اروپایی با همکاری محققان در پروژه ساخت هواپیمای V شکل در جدید ترین آزمایش این هواپیما در مدل کوچک تر به موفقیت دست یافته است. این نمونه آزمایش که با الگوبرداری از نمونه اصلی در ابعاد کوچک تولید شده با طول بال ۳ متری مورد آزمایش های مختلفی قرار گرفته است.

آزمایش های اصلی توسط دانشگاه دلفت با رهبری دکتر “رُلُف وُس” در کشور آلمان انجام شد. در این تست نمونه ساخته شده با طول بال ۳ متری و با مشخصات دقیقا مشابه ساخته شده است که طی آن صندلی های هواپیما در بالهای آن تعبیه شده و دو موتور هم در قسمت بالایی تعبیه شده است.

کانسپت اولیه هواپیمای V شکل شرکت KLM

در این طراحی مقدار مسافران می تواند در اندازه بزرگترین ایرباس و بوئینگ های حال حاضر باشد و طبق چینش استاندارد تا ۳۱۴ مسافر می توانند در هواپیمای وی شکل قرار گیرند اما مزیت اصلی در مصرف سوخت این هواپیما به خاطر آیرودینامیک بودن بدنه آن است که می تواند تا ۲۰ درصد سوخت کمتری نیاز داشته باشد. البته در برنامه ریزی های اولیه ساخت این هواپیما از قابلیت استفاده از هیدروژن مایع نیز برنامه ریزی شده است اما باید تا زمان ساخت مدل اصلی و بزرگ منتظر باشیم تا ببینیم که موفقیت نسخه اولیه و کانسپت در مدل بزرگتر نیز تکرار می شود یا خیر.

مشخصات اولیه طرح مفهومی هواپیمای V شکل

طی ساخت این طرح مفهومی محققان به مشکلات زیادی برخوردند که یکی از آنها شیب زیاد بدنه هواپیمای در زمان برخواستن در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که با تغییراتی در بدنه آن را حل کرده اند اما با وجود اینکه در حال حاضر بر روی کاغذ و طبق محاسبات برای ساخت مدل بزرگتر مشکلی وجود ندارد، اما ممکن است در دقایق پایانی این معادلات تغییر کند. در ادامه می توانید ویدیو تست نمونه اولیه این هواپیما را مشاهده کنید.

ویدیو آزمایش موفق طرح اولیه هواپیمای KLM

گالری تصاویر هواپیمای V شکل KLM

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی