برقراری مجدد پرواز های خارجی با رعایت پروتکل های بهداشتی

ویروس کرونا اکنون به نقطه از جهان نیست که نرسیده باشد، این ویروس امروزه در تمامی نقاط و قاره های جهان یافت می شود و زندگی میلیارد ها انسان را تحت تاثیر قرار داده است و باعث شده مردم در زندگی روزمره خود تغییراتی را ایجاد کنند. در ابتدا و با اعلام رسمی وجود کرونا در چین، و قدرت سرایت بسیار بالای آن، پرواز های مختلف یک به یک کنسل شدند و چینی های خارج از این کشور پس از گذشت زمانی با پرواز های مختلف و به شیوه های متنوع خود را به چین رساندند. اما با گسترش این ویروس، شرایط کمی تغییر کرد و فشار اقتصادی باعث شد تا راه حل هایی برای پرواز ها یافت شود.

طبق آخرین گزارشات شرکت های هواپیمایی معتبر دنیا، پرواز های خود را در ظرفیت نسبتا بالایی مجدد آغاز کرده اند اما عموما مقاصدی را در نظر میگیرند که دولت کنترل بیشتری در شرایط داشته باشد اما سطح استاندارد آن متفاوت است.

برقراری پرواز های تجاری

پس از شیوع کرونا پرواز های داخلی با گذشت یک تا دو ماه مجدد آغاز شدند و مسافرات عموما برای امور تجاری راهی شهر های مختلف می شدند که در این میان رعایت استاندارد های خاص برای ورود به پرواز مانند ماسک باعث کنترل بهتر این وضعیت شد. وخامت تجارت جهانی گردشگری و تجاری نیز باعث شد تا شرکت های هواپیمایی مختلف با رعایت قوانینی پرواز های خود را از سر بگیرند که در این میان می توان به دو هواپیمایی بزرگ جهان و خاورمیانه یعنی هواپیمایی امارات و قطر اشاره کرد. هواپیمایی ترکیش هم بار ها پرواز های خود از مبدا ایران و یا به مقصد ایران را اعلام کرده اما تا کنون پروازی انجام نشده و قرار بر اعلام مجدد پرواز ها شده است.

با این حال با رعایت استاندارد های شرکت های هواپیمایی و کشور مقصد می توانید سفر های تجاری و گردشگری خود را انجام دهید. البته موانعی مانند بسته بودن بسیاری از مراکز تفریحی و عدم صدور ویزا باعث شده تا کسانی که پیش از این سفر خارجی نداشتند با مشکلاتی مواجه باشند.

شرایط تست کرونا

در حال حاضر برای ورود به برخی کشور ها تست کرونا PCR ضروری شده و افراد باید تا حداکثر ۹۶ ساعت قبل از پرواز این تست را انجام داده باشند و نتیجه آن نیز همراهشان باشد، این تست در برخی آزمایشگاه های معتبر انجام می شود. در صورتی عدم همراه داشتن نتیجه آزمایش از ورود شخص به کشور مقصد جلوگیری خواهد شد. در ادامه می توانید تصویر بخشنامه هواپیمایی امارات در این خصوص را ببینید.

در این بین هواپیمایی های داخلی مانند ایران ایر و ماهان نیز پرواز های خود را به نقاط مختلف از سر گرفته اند که می توان به پرواز تهران کپنهاگ ماهان و تهران به لندن یا ترکیه ایران ایر اشاره کرد. البته در این حالت باید به شرایط کشور مقصد نیز آشنایی داشته باشید.

در انتها می توان گفت شرایط خاص و حال حاضر در فصل تابستان در صورت عدم رعایت مردم، مجدد وخیم تر خواهد شد. از این رو پیشنهاد می شود از سفر های غیر ضروری پرهیز کرده و در تمامی شرایط خارج از منزل ماسک بزنید و دستان خود را نیز ضد عفونی کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی