جهانگردی: معرفی کشور ویتنام

کشور ویتنام با نام رسمی جمهوری سوسیالیستی ویتنام در قسمت جنوب شرقی آسیا واقع شده است. ویتنام از نظر جاذبه های گردشگری یکی از کشور های بسایر خوب در این منطقه است که کمتر به آن توجه شده به همین دلیل سفر به این کشور هزینه های کمتری نسبت به کشور هایی همچون مالزی، سنگاپور و یا تایلند خواهد داشت. هانوی پایتخت ویتنام می باشد ولی بزرگ ترین شهر ویتنام هوشی‌مین بوده که یک شهر ساحلی به حساب می آید که طبق آخرین سرشماری ها حدود ۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

نسل امروز با شنیدن نام ویتنام به یاد جنگ های مختلف این کشور و جنگ معروف آن با آمریکا می افتد اما در حقیقت ویتنام کشور بسیار زیبایی بوده که با کشور های چین، کامبوج و لائوس مرز زمینی داشته، همچنین بخش بزرگی از مرز این کشور همجوار اقیانوس و نزدیک به خلیج تایلند می باشد که باعث شده سرسبزی های زیادی علاوه بر محیط جذاب این محدوده به وجود آید و مورد تحسین گردشگران نیز واقع شود.

تاریخچه ویتنام

در سال ۱۸۰۲ نگوین آن، سه قسمت تونکن، آنام و کوشن شین را با هم متحد کرد و امپراطوری ویتنام را ساخت. این کشور تا مدتها به چین وابسته بود و به رقم اعلام استقلال و تلاشی که برای آن شد، جزء کشور چین به حساب می آمد. پس از آن با حمله فرانسوی ها به استعمار این کشور در آمد، و پس از مدت کوتاهی با حمله ژاپنی ها، این کشور در اختیار سربازان ژاپنی قرار گرفت. اما مجدد تا جنگ جهانی دوم ویتنام در اختیار فرانسوی ها قرارداد، تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۴۵ ویتنام استقلال خود را اعلام کرد. و تا مدتی به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شد و پس از حمله آمریکا به این کشور که از سال ۱۹۶۵ به مدت هشت سال به طول انجامید، ویتنام جنوبی سرنگون شد ، اکنون ویتنام کشوری یکپارچه به حساب می آید که تجهیزات بازمانده از زمان جنگی باعث شده تا این قسمت ها هم از جذابیت های توریستی این کشور قلمداد شود.

جغرافیایی ویتنام
همسایگان ویتنام

طبیعت و جغرافیای ویتنام

ویتنام یک کشور کشیده مانند ایتالیا و نمونه کوچکتری از شیلی است که باعث شده مرز آبی بزرگی داشته باشد و تقریبا نیمی از سواحل این کشور را سواحل اقیانوس در بر گرفته.چین، لائوس و کامبوج نیز در قسمت دیگر این کشور قرار دارد. اصطلاحا به این منطقه شبه جزیره اندونزی گفته می شود. به دلیل وجود ارتفاعات در قسمت غربی و اقیانوس در قسمت شرقی، عموم قسمت های این کشور در بیشتر نواحی سال شرجی می باشد که با توجه به مقیاس قرار گیری، همواره باران های شدیدی را در این منطقه شاهد هستیم که با توجه به آن، در عموم قسمت های کشور، پوشش های گیاهی انبوهی پوشیده شده است و حتا بر روی صخره ها در جزیره نیز گیاهان مختلفی رشد کرده است. البته این شرایط را در قسمت های جنوبی این کشور بیشتر تجربه خواهید کرد و قسمت شمالی و مرز چین تا حدودی هوای سرد و کوهستانی دارد، اما سایر قسمت های استوایی و مرطوب است. میانگین دمای سالانه هانی در بخش شمالی ۲۳ و هوشی مین ۲۶ می باشد که هوای معتدلی به حساب می آید.

زبان ویتنام

ویتنام از نظر زبان نیز استقلال یافته و دیگر به زبان کشور های دیگر در این کشور صحبت نمی شود. البته با توجه به منطقه قرار گیری، زبان آنها تا ۲۰ درصد از چینی الگوبرداری شده، اما عموما این زبان ویتنامی می باشد و حروف الفبای اختصاصی خود را در کنار قواعد دستور زبانی به همراه دارد. به دلیل حضور پررنگ فرانسه در تاریخ دو قرن اخیر ویتنام، بسیاری در این کشور به زبان فرانسوی آشنایی دارند، اما با تغییرات سیاستی و آموزشی این زبان کم کم جای خود را به انگلیسی می شود و در مدارس این کشور، این زبان تدریس می شود.

قوانین سیاسی ویتنام

رئیس جمهور در این کشور رئیس حکومت است. او با رای شورای ملی از میان اعضای این شورا برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شود. نخست وزیر نیز رئیس دولت به حساب می آید که رئیس جمهور او را از میان اعضای مد نظر شورای ملی انتخاب می‌کند. کابینه را رئیس جمهور با مشورت گرفتن با نخست وزیر انتخاب می کند. شورای ملی این کشور که وظیفه قانونگذاری را نیز به عهده دارد، ۵۰۰ کرسی دارد که اعضای آن با رای مردم برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی