خبر: افزایش تعرفه خروج از کشور در بودجه سال ۱۳۹۹

چندی پیش رئیس جمهور حسن روحانی لایحه مربوط به بودجه سال ۹۹ را برای بررسی و تایید به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که چند نکته در بودجه سال آینده قابل توجه است.

در این بودجه حقوق کارگران و کارمندان دولت بطور میانگین حدود ۱۵ درصد افزایش می یابد و منابع درآمدی دولت نیز در برخی قسمت ها تغییراتی داشته که مهم ترین آن افزایش قیمت حامل های انرژی و بنزین می باشد. اما مورد دیگری که در این بودجه به چشم میخورد افزایش تعرفه خروج از کشور است.

تعرفه خروج از کشور برای اولین بار دهه ۱۳۶۰ اجرایی شد و در آن زمان این میزان ۵ هزار تومان بود اما در برنامه های دولت در سالهای اخیر این مبلغ به ۲۲۰ هزار تومان برای اولین خروج، و ۵۰ درصد افزایش برای بار دوم و ۱۰۰ درصد و بیشتر برای بار سوم به بعد تعیین شد.

با توجه به بودجه سال ۹۹ این مبالغ برای بار اول به ۲۶۴ هزار تومان، بار دوم با افزایش ۵۰ درصدی به ۳۹۶ هزار تومان و برای بار سوم به بعد با افزایش بیش از صد درصد به ۵۲۸ هزار تومان می رسد که افزایش ۲۰ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

بر اساس بند “د” تبصره ۱۱ این لایحه، زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج معاف شدند. همچنین عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره نیز ۱۳۲ هزار تومان خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی