آشنایی با جاذبه های گردشگری لوگانو – سوئیس

سوئیس به عنوان یکی از زیباترین کشور های مرکزی اروپا همواره مقصد بسیاری از گردشگران بوده و بیشتر این کشور با ساعت های مخصوص و سطح رفاه بالای مردمش شناخته می شود. علاوه بر زوریخ و برن که دو شهر اصلی این کشور به حساب می آید، به دلیل قرار گیری بخش عظیمی از رشته کوه آلپ، مناظر بسیار زیبا و حیرت انگیزی در سوئیس به وجود آمده که حاصل قرن ها تغییرات مختلف ساختاری زمین می باشد و با توجه به کوچک بودن این کشور، باعث شده تا رسیدگی به نقاط مختلف آن بیشتر انجام پذیرد و محدود گردشگری آن آباد تر و با رسیدگی بیشتری در دسترس باشد.

لوگانو به عنوان یکی از جنوبی ترین شهر های سوئیس، هم مرز کشور ایتالیاست و در کنار دریاچه بزرگ لوگانو که حدود نیمی از آن در ایتالیا واقع شده است، قرار دارد. این شهر زیبا دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد و با این وجود، به دلیل معماری جذاب و محیط قرار گیری آن خود شهر را نیز می توان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری بدون در نظر گرفتن نقاط خاص و ویژه دانست. اما افزون بر این مورد، دیدنی های بسیار زیاد دیگری نیز در لوگانو وجود دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

موقعیت مکانی لوگانو

همانطور که در بند پیشین اشاره کردیم، لوگانو در جنوبی ترین نقطه سوئیس واقع شده است و به دلیل نزدیکی به کوه های آلپ و دریای مدیترانه، در کنار دریاچه لوگانو آب و هوای بسیار عالی در بیشتر فصول سال را دارد، همچنین نوع معماری بنا های سنگی این منطقه باعث شده تا لوگانو به عنوان یکی از دیدنی های جذاب سوئیس به شمار رود. لوگانو از جنوب همسایه شهر Mendrisio می باشد، از شرق و غرب با مرز های ایتالیا احاطه شده است و به همین دلیل عموم مردم به زبان ایتالیایی صحبت می کنند و در ارتباط با مردم میلان هستند. در شمال لوگانو نیز با فاصله نسبتا زیاد به Cadenazzo ختم می شود که در این منطقه نیز روستا هایی با بنا های سنگی قدیمی و جذابی قرار دارند. فاصله لوگانو تا میلان در حدود یک ساعت و تا شهر زوریخ حدود دو ساعت می باشد.

لوگانو بر روی نقشه گوگل

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری لوگانو

۱ – دریاچه لوگانو

بدون شک دریاچه لوگانو یکی از مهم ترین و جذاب ترین دیدنی های این شهر بوده و به دلیل ساختار سینوسی که دارد، با یک نگاه نمی توان تمام فضای دریاچه را نظاره گر بود، به همین دلیل پیشنهاد می شود گشتی با قایق در این دریاچه بزنید. در تمامی سواحل این دریاچه کوه های بزرگ و کوچکی قرار دارند و دره میانی آنها توسط یک دریاچه بزرگ پوشانده شده که منظره ای خارق العاده را به ارمغان می آورد. هر روز چند کروز در مسیر دریاچه به شکل تفریحی حرکت می کنند که پیشنهاد می شود از این کروز ها برای بازدید از دریاچه استفاده کنید، همچنین پیاده روی در ساحل، پس از تاریک شدن هوا نیز می تواند لذت بسیاری را به همراه داشته باشد.

۲ – کوه مونت سان سالواتوره

مونت سان سالواتوره نام بلند ترین کوه در لوگانو می باشد که با ارتفاع ۹۰۰ متری نمایی ۳۶۰ درجه از لوگانو را به نمایش می گذارد.این کوه سرسبز با ابهت ،زیبایی بسیاری را به لوگانو و دریاچه کناری آن بخشیده است و دسترسی از آن نیز با قطار کابلی در مدت زمان ۱۲ دقیقه امکانپذیر است. اما اگر لوازمی مانند کفش ترکینگ داشته باشید اگر می توانید پیاده روی در این مسیر را از دست ندهید. از این مناظر در اطراف لوگانو بالای کوه های مختلف برای دیدبانی شهر قرار گرفته است اما مونت سان سالواتوره را می توان بهترین گزینه در این میان دانست.

۳ – کوه مونت بره

کوه مونت بره را می توان در کنار سان سالواتوره یکی از دیدنی های مرتفع لوگانو دانست. این کوه تخته سنگی در شرق لوگانو دارای دو رستوران لوکس می باشد که بودن در این مکان را ارزشمند تر می کند. معمولا پیشنهاد می شود حداقل یکبار در طول سفر به لوگانی به مونت بره سر بزنید.

۴ – پارک Civico

در میان انبوه لوکیشن ها و دیدنی های طبیعی لوگانو، پارک Civico را می توان به دلیل موقعیت و زیبایی که دارد در میان دیدنی های اصلی این شهر کوچک ۵۰ هزار نفری قرار داد. این پارک ۶۰ هکتاری، در مرکز شهر واقع شده و دارای کتابخانه، مرکز همایش و نماد هایی از لوگانو است که دیدن آن پس از تاریک شدن هوا به خاطر نورپردازی های آن پیشنهاد می شود.

۵ – بنا های قدیمی شهر

در قسمت های قدیمی لوگانو ساختمان ها و بنا های سنتی و سنگی بسیاری را می توان یافت که چند قرن از ساخت آنها گذشته است و با معماری ترکیبی سوئیس و ایتالیایی، لذت قدم زدن در این کوچه ها را دو چندان می کند. معروف ترین قسمت این بنا ها را می توان در مرحله Via Nassa ویا ناسا یافت که در کنار آن دستفروشان محصولات جالبی را عرضه می کنند که حتا برای بازدید هم مناسب است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی