چند ساعت طبیعت گردی هفتگی برای سلامتی بیشتر

ایده طبیعت درمانی در سالهای گذشته با تحقیقات بسیاری همراه شده و محققان تلاش های بسیاری را برای یافتن نتیجه و تاثیر بودن در طبیعت کرده اند که نتایج بسیار جالبی در مورد آن به دست آمده است. طی این تحقیقات که توسط دانشگاه Exeter انجام گرفته نشان داده است که صرف زمانی هفتگی در طبیعت می تواند تاثیر بسیار مثبتی در روان و اعصاب داشته باشد. در نتایج این تحقیقات عنوان شده که حداقل زمان لازم برای تاثیرگذاری حدود ۲ ساعت است اما بهتر است این زمان افزایش پیدا کند تا نتایج بهتری حاصل شود.

این مقاله برای اولین بار در ژوئن ۲۰۱۹ با تحقیق بر روی ۲۰ هزار نفر در انگلستان منتشر شد و در توضیحات آن نیز قید شده که عموم این افراد تفریحات خود را در مناطق جنگلی و سرسبز، برخی دیگر نیز در کوهنوردی، دشت و کویر گذرانده اند. در این پژوهش این افراد به صورت دقیق تحت نظر بوده اند و وضعیت جسمی و روانی آنها تحت نظر بوده که نشان داده افرادی که تا ۱۱۹ دقیقه در محیط طبیعی بوده اند تغییرات قابل ملاحظه ای نداشته اند اما افرادی که بیش از ۱۲۰ دقیقه طبیعتگردی تاثیرات مثبت بسیاری را به خود دیده اند.

طی اطلاعات به دست آمده زمان بیش از ۲ ساعت نیز می تواند سودمند باشد و افرادی که تا ۵ ساعت نیز طبیعتگردی کرده اند وضعیت جسمانی بسیار خوبی داشته اند اما زمان استاندارد و حداقلی اعلام شده از سوی دانشگاه حداقل دو ساعت عنوان شده است.

We tentatively suggest, therefore, that 120 mins contact with nature per week may reflect a kind of ‘threshold’, below which there is insufficient contact to produce significant benefits to health and well-being, but above which such benefits become manifest,

بخشی از اطلاعیه دانشگاه Exeter

در توضیحات درج شده نکات قابل توجهی نیز ملاحظه می شود که می توان به شیوه گذراندن این زمان در طبیعت اشاره کرد. طبق بررسی ها صرفا گذراندن زمان در طبیعت مفید است چه فعالیتی داشته باشید و چه نداشته باشید اما داشتن فعالیت مفید است، به علاوه اینکه باید زمان خود را به بخش های مختلفی تقسیم کنید. با این کار تاثیرات بیشتری بر روی شخص نمایان شده و در طبیعت گردی هم فعالیت و هم استراحت کافی باید وجود داشته باشد. به طبع در صورتی که می خواهید از تایم مینیمال یعنی دو ساعت استفاده کنید زمان کافی برای بهره بری حداکثری را نخواهید داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو ها ی اخیر

مطالب اخیر

جهانگردی

ایرانگردی